13.10.08

Tähelepanekuid

Olen korduvalt märganud, et
1. sakslased ütlevad sulle tere ka siis, kui nad sind kunagi varem näinud ei ole. Umbes kord päevas ütleb ühika juures mulle tere keegi, kelle olemasolust mul varem aimugi ei olnud. (Kummalisel kombel pole seda aga teinud ükski naissoost sakslane.)

2. sakslased armastavad Bockwursti ehk siis sõnastiku definitsiooni kohaselt jämedat viinerit või sardelli. Kuigi koolisöökla menüüs on iga päev neli erinevat rooga (täna nägin isegi viit), pakutakse neile lisaks iga päev Bockwursti friikartulitega. Järjekord vastava leti juures on alati kõige pikem. Täna nägin menüüs (ja kahjuks ka kellegi taldrikus) ülimat veidrust. Üsna jälki ka. Uus kombinatsioon on nimelt Holsteini kartulisupp Bockwurstiga. Ehk siis supp, milles hulbib sardell, mida tuleb siis lusika (või mõne muu abivahendiga) nüsida. Ja kui ma juba toiduteemale sattusin, siis pean märkima, et portsude suuruse arvestamisel kasutati ilmselt kogemata statistikat päev läbi põllul töötanud talumeestele vajaliku toidukoguse, mitte andmeid keskmise tudengi toidunormi kohta. Täna oli menüüs pool praekana. Mina näiteks, tegelikult üsna näljane tüüp, pole kunagi suutnud tervet portsu ära süüa. Aga võib-olla on siin kõik noored kasvavad poisid.

3. sakslased tõstavad tunnis kätt. Ma pole veel kunagi nii innukaid tudengeid näinud. Tunniteema on genitiivobjekt ja kerkib kätemeri. Meil ei tõstetud isegi gümnaasiumis enam kätt, kui keegi midagi öelda tahtis, tuli see lihtsalt välja hüüda. Huvitav, kas asi on tegelikult meie puudulikus kultuuris/kasvatuses/distsipliinis?

4. esimest korda mu elus on õppejõudude hulgas ülekaalus mehed. Praegu annab mulle loenguid kaheksa meest ja vaid kaks naist.

5. tavalise piima kõrval on lisaks ülisäilivale piimale, mida ei pea külmkappi panema ja ikka kõlbab veel kahe kuu pärast juua, müügil veel ka Buttermilch. Mõistatasime tükk aega, mis see olla võiks. Pakkusin nime põhjal, et tegu on võitegemisel eralduva vedelikuga. Sõnastik ütleb: võipiim, petipiim, pett, Helle ütleb: ökkk!

6. ükski sakslane ei tea, mis on Orkut! No andke abi!

Viimaseks hoopis teisel teemal. Aitäh neile, tänu kellele ootas mind mu toaukse taga täna pakk. Tiina kommid tegid õnnelikuks korraga kaks eestlast.

Kommentaare ei ole: