10.2.09

Prügihunt

Ma ei viska kunagi midagi vajalikku ära. Aga millalgi koristamistuhinas viskasin ma ära ühe paberi ühe olulise salasõnaga, mida saab kasutada eksamile registreerumiseks ja oma semestripileti väljatükkimiseks. Ja ma viskasin selle paberi ära, sest paberi teisel poolel olid mingid lollakad direktiivid ja kui ma näen oma tähtsate dokumentide hulgas paberit mingite järjekordsete lollakate direktiividega või katketega andmekaitseseadusest, mida siin tegelikult ei eksisteeri, siis ma ei vaata, mis paberi teisel poolel on, vaid teen paberi ilusti pisikesteks tükkideks ja topin muu prügikasti mineva pahna vahele. Nii ma siis oma salasõna ära viskasingi. Ma arvan vähemalt. Kõlab loogiliselt. Ja kuna automaadid, kust semestripiletit välja trükkida, ei töötanud, vaid trükkisid välja tühje pileteid (täida ise!), siis läksime preili Lemke (ametinimetus teadmata) jutule. Tal oli lõunapaus. Läksime ära. Tulime tagasi. Lemke suunas minu ja mu salasõnaprobleemi härra Mielke juurde. Härra Mielke ütles, et ma pean maksma viis eurot (!!!) salasõna eest, mida ma elus ainult ühe korra kasutan, rahadega tegelevale tädile ja saatis mu sinna. Rahakott oli mul loomulikult kodus. Läksin koju, tulin tagasi, leidsin õige ruumi üles (pärast ekslemist mööda koridore, sest ehmatuses viie euro pärast läks mul seletus selle ruumi asukoha kohta suht ühest kõrvast sisse, teisest välja) ja viisin kviitungi maksmise kohta härra Mielkele. Härra Mielke ütles, et saan oma salasõna kümne minuti pärast kätte. Läksin koju, võtsin pesu masinast välja ja läksin uuesti härra Mielke juurde. Enne, kui ta mulle paberi mu salasõnaga ulatas, vaatas ta mulle kahtlustavalt otsa, niipalju kui see mu mütsinoka all võimalik oli, küsis mu praegu kehtivat semestripiletit näha ja kergendunult, et ma ei petnud talt teise inimese parooli välja, ulatas mulle mu uue salasõna. Allkiri alla ja minema. Ja nii ma saingi oma uue, trükisooja semestripileti välja trükkida.

Lumi tuli maha ja kõik käituvad, nagu oleks tegu purgaaga. Vaevu hakkas hangeke tekkima, kui mööda ühikavahelisi kõnniteid tuiskas traktor ja treppidelt kühveldati lund. Hellikud.

Kommentaare ei ole: